316 | Tatuaże z henny - mehndi tattoo

by - 18:33

Witajcie :)
Wracam po sesji, nauce, kilku dniach wolnego i odpoczynku od internetu itd. Nie moge obecnie napisac normalnego posta, a że na telefonie znalazłam kilka zdjęć moich zdobień henną, postanowiłam przybliżyć Wam takie zrobienie dłoni (i nie tylko). Jest to świetny pomysł na ozdobę, który znacie chociażby z nadmorskich miast, w których często są stoiska na których możemy wykonać tatuaż z henny. Opowiem Wam dziś o trochę innej tego odmianie. Zapraszam.
Od czegu tutaj zacząć... może kilka słów wyjaśnienia i historii mehndi. Jak wyjaśnia nam Wikipedia: Mehendi, mehndi – hinduski zwyczaj dekorowania dłoni i stóp panny młodej skomplikowanym wzorem ze sproszkowanych liści henny. Stanowi bardzo popularny element hinduskiej ceremonii ślubnej, czerwonawy kolor henny ma przynieść szczęście w małżeństwie.
Obecnie jednak jest to bardzo popularny sposob na ozdobienie swojego ciała, najczęściej dłoni, stóp, ale także całego ciała. Instagram jest pełny pięknych zdobień. Dzięki hennie możemy mieć świetny tymczasowy tatuaż oraz np. sprawdzić czy prawdziwy tatuaż, który chcemy sobie zrobić bedzie nam w tym miejscu odpowiadał. Zainteresowałam się tymi "malunkami" m. in. dlatego, że po prostu wspaniale wyglądają i nawiązują do kultury indii, a ponadto można to zrobić samemu, przy małych nakładach kosztów ;) wystarczy henna i trochę talentu.
Są różne rodzaje henny, naturalna oraz henna czarna. Każda ma swoje wady, przy naturalnej wzory wychodzą jaśniejsze, w kolorze brązowym, natomiast nie jest ona szkodliwa w żaden sposób dla naszej skóry, gdyż jak nazwa mówi jest to barwnik naturalny, roślinny. Jeżeli chodzi o hennę czarną to takowa jest z domieszką szkodliwych substancji, które mogą np. uczulać. Pamiętajcie o tym! Takie wzory utrzymują się do 7 do 14 dni ;)
Ja idę na łatwiznę i moje tubki lub inaczej rożki z gotową już do nakładania henną kupuję na allegro za ok. 8-10zł plus koszty wysyłki. Znajdziecie ją wpisując w wyszukiwarce Allegro: henna mehndi. Takie opakowanie wystarczy Wam naprawdę na wiele aplikacji! Wygląda mniej więcej tak:
etnobazar.pl
Dzięki takiemu opakowaniu od razu macie ułatwione nakładanie, a kreski wychodzą nawet bardzo cieniutkie, przez co można tworzyć bardzo skomplikowane wzory.
Więcej możecie poczytać np. TUTAJ lub TUTAJ gdzie znajdziecie również wiele inspiracji, uwielbiam tę stronkę.
Jak ja robię moje wzory? 
Po pierwsze trzeba dobrze wypeelingować miejsce, w którym przewidujemy nasz tatuaż, by lepiej i dłużej się trzymał. Wzór mam uprzednio wymyślony, zazwyczaj inspiruję się na pięknych pracach z Instagrama, szczególnie polecam profile: henna_ahmar, girly.henna, henna_tattoos__ .
Kolejny krok, to po prostu stworzenie naszego wymarzonego wzoru, uważając by nic nam się nie rozmazało lub popsuło, ponieważ henna szybko farbuje i bardzo ciężko jest usunąć taki rozmazany wzór. Jeżeli tak się zdarzy możecie próbować usunąć je wacikiem z płynem micelarnym. Gdy wzór jest gotowy, pozostawiamy go na kilkanaście/kilkadziesiąt minut by zasechł i stworzyła się tzw. skorupka. Gdy tak się stanie, możecie ją zwilżyć sokiem z cytryny co wzmocni wzór i owinąć np. papierem/folią oraz pozostawić na kilka godzin lub nawet na całą noc, by wszystko ładnie się zafarbowało i utrzymywało dłużej. Następnie skorupkę ZDRAPUJEMY, nie zmywamy! ;) Gotowe.
Mehndi utrzymuje się różnie, w zależności od rodzaju skóry, jakości barwnika, czasu nakładania itd... Wiele czynników na to wpływa. U mnie niektóre wzory utrzymywały się do dwóch tygodni inne, np. na przedramieniu zaledwie kilka dni. 

Poniżej jeszcze kilka inspiracji, które osobiście bardzo mi się podobają.



Dziś to wszystko, mam nadzieję, że post Wam się spodoba ;) Jeżeli macie jakieś pytania dotyczące henny i zdobień, chętnie na nie odpowiem. Do napisania ;**


Zapraszam do lajkowania

Zobacz także:

12 komentarzy

  1. Looo szenstwo! Piekne, choc ja bym sie na to nie zdobyla :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do odpowiedniego stroju i stylu, tatuaże z henny mogą wyglądąć bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. obłędnie to wygląda! z chęcią na przedramieniu przetestowałabym takie dzieło sztuki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Obłędne ;) Nie zrobiłabym sobie, ale jestem pod wrażeniem ;) przyciągają wzrok takie tatuaże ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne <3 Boskie <3 Obłędne!! :) Zakochana jestem, ale niestety sama sobie takich cudeniek nie zrobię bo mam dwie lewe ręce ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. na przedramieniu spoko, ale wzory na dłoniach rzadko kiedy mi się podobają niestety

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobają mi się u kogoś, ale u siebie ich nie widzę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie to wygląda ;) podoba mi się ogromnie

    OdpowiedzUsuń
  9. Jej, wyglądają cudnie :) A w połączeniu z długimi sukienkami i latem to w ogóle bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję dziewczyny za bardzo miłe komentarze <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.

Obserwatorzy

Chętnie odwiedzam:

OBSERWUJ MNIE @zjemciklapki