297 | Co to jest trichogram?

by - 13:20

Hej, 
znowu na jakiś czas zamilkłam na blogu, ale ciągle gdzieś wyjeżdżam i nie mam stałego dostępu do internetu… Dzisiaj dorwałam na chwilę komputer i z braku zdjęć postanowiłam, że napiszę jakiś luźny post na temat inny niż zwykle. Też poniekąd związany z urodą ;) Czy wiecie co to jest trichogram? Podpowiem, że chodzi o nasze włosy oraz stan skóry głowy ;)
http://www.tumblrlife.com/stunning-hairstyle-tumblr-2015/

Orientujecie się, że na naszej głowie znajduje się od 100 do 150 tys. włosów?! ;) Całkiem duża liczba, jednak często mamy problem z wzmożonym wypadaniem. Jeżeli zauważacie, że codziennie ubywa Wam sporo ponad 100 pojedynczych włosów, albo nie odrastają one prawidłowo, to przemyślcie czy nie warto zainteresować się trichogramem. Według badań, przeprowadzonych przez Nivea, aż 66% kobiet, skarży się na nadmierne wypadanie włosów. O czym to może świadczyć i co jest przyczyną? Właśnie dlatego wykonuje się badanie trichogramem.
Trichogram czyli jak mówi mi wujek Google, jest to jedno z najstarszych badań w dermatologii, dokładnie mikroskopowe badanie włosów i stanu głowy, a także badanie mechanizmu i przyczyny łysienia. Jest to badanie diagnostyczne. Jego głównym celem jest właśnie, jak wspomniałam, określenie przyczyny łysienia, w każdym przypadku wzmożonego wypadania włosów u kobiet i u mężczyzn, tylko jeżeli przyczyną nie jest łysienie androgenowe (czyli typu męskiego). Jednak obecnie wiele kobiet decyduje się na trichogram, po to, by dobrze poznać budowę korzeni włosa i dobrać odpowiednią pielęgnację, wykluczyć np. przyczyny hormonalnego wypadania jak i zaplanować leczenie łysienia. Łączy się to też z drugim badaniem, mianowicie z trichoskopią (komputerowe badanie włosów i stanu skóry głowy), która zajmuje się badaniem włosów „na długości”.  Właśnie dlatego zainteresowałam się tym tematem, ponieważ sama z chęcią wykonałabym taką diagnostykę, samemu jednak ciężko jest bardzo dobrze poznać „potrzeby” swoich włosów, jeżeli chcemy by wyglądały na piękne i zdrowe.
http://kobieta.onet.pl/uroda/wlosy/jak-pielegnowac-skore-glowy/nrby2
Co do szczegółów badania, to nie wymaga ono żadnego skierowania i można je wykonać w wielu gabinetach dermatologicznych, w tych prywatnych koszty wahają się zależnie od lokalizacji np. od 90 do nawet 200zł. Może być wykonywane u osób w każdym wieku, a także u kobiet w ciąży. Jednak nie zaleca się wykonywania go częściej niż co kilka miesięcy, ponieważ nie przynosi to miarodajnych wyników. Samo badanie polega na wyrwaniu około 100 włosów z czterech miejsc na głowie i dokładnej oceny ich przez specjalistę, pod mikroskopem. Następnie próbki są porównywane i ustalany zostaje stosunek włosów będących w fazie wzrostu, do tych w spoczynku. Aby odpowiednio przygotować się do badania, należy najlepiej trzy do czterech dni przed zabiegiem nie myć włosów oraz nie używać wszelkich kosmetyków, zarówno do pielęgnacji jak i stylizacji naszych włosów. Natomiast jeżeli mamy włosy farbowane, to dla najlepszych efektów, należy mieć minimum 1cm odrostu.
Co sądzicie o takim badaniu? Dzięki temu możemy dowiedzieć się nie tylko o stanie naszych cebulek, o tym czy grozi nam łysienie, ale także poznać przyczyny nadmiernego wypadania włosów. Jak wspomniałam warto tez wykonać trichoskopię, która pozwoli nam ocenić stan włosów, ich porowatość, grubość, stopień zniszczenia itd. Oba badania się uzupełniają i wraz z analizą krwi itd., mogą nam dać odpowiedź na nurtujące pytanie, dlaczego np. mimo odpowiedniej diety i pielęgnacji włosy nadal wypadają.

Jak podoba Wam się post na temat inny niż paznokcie? Lubię pisać na różne tematy, więc jeżeli post przypadnie do gustu to może rozpocznę taką serię? ;) Na dziś tyle, pozdrawiam ;*

Zobacz także:

4 komentarzy

  1. Bardzo ciekawe informacje ;) od czasu do czasu fajnie jest poczytać o czymś, czego się wcześniej nie wiedziało. KChoć kojarzyłam wcześniej nazwę tego badania, bo gdzieś ją już kiedyś słyszałam, ale nie wiedziałam do końca, że chodzi o to właśnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo chętnie poczytam też o włosach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dzisiaj byłam na darmowych badaniach, gdzie pani pokazywala mi przez mały ekranik stan mojej skóry głowy i włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto pisać na różne tematy ;) po co komu monotonia ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.

Obserwatorzy

Chętnie odwiedzam:

OBSERWUJ MNIE @zjemciklapki